כל הדרכים להוצאת דרכון אירופאי

כל עולם התיירות במקום אחד ! 

זוהי פריבילגיה לאזרחי האיחוד האירופי לקבל דרכון. החזקת דרכון מקנה למחזיקים בו את הזכות לנסוע, לחיות ולעבוד בכל מדינה חברה. זה גם מאפשר למחזיק בו להיכנס ולצאת מהאיחוד האירופי ללא צורך להציג ויזה. דרכון אירופאי הוא אחד הדרכונים החזקים בעולם. הוא מונפק על ידי אחת או יותר ממדינות האיחוד האירופי, מה שאומר שניתן להשתמש בו כהוכחה חוקית לזהות ולאום ברחבי אירופה. דרכון אירופאי הוא תעודת זהות המונפקת על ידי מדינה חברה באיחוד האירופי לאזרחיה. האיחוד האירופי מנפיק דרכונים מאז 1952. המדינה הראשונה שהוציאה דרכון הייתה צרפת. חשוב לציין שלאיחוד האירופי אין כל סמכות לגבי הנפקת דרכונים, אך הוא יכול להשעות או למשוך אותם ממדינות מסוימות אם יש חששות לגבי ביטחון לאומי או הפרות של זכויות אדם.

הדרכון האירופי

הדרכון האירופי החדש הוא אבן דרך חשובה עבור האיחוד האירופי. הדרכון לא רק יהווה מסמך מעבר חשוב אלא גם סמל לאזרחות וזהות אירופאית. המבוא למאמר זה דן בחשיבותו של הדרכון האירופי החדש ובמשמעותו מבחינת היותו מסמך מסע בינלאומי חשוב והיותו סמל זהות עבור האירופים.

האיחוד האירופי מנפיק דרכונים אירופאים מאז תחילת שנות ה-90. הדרכון הוא מסמך המספק הוכחה של אזרחות וזהות לאזרחי האיחוד האירופי. היא מונפקת על ידי ממשלת מדינה חברה לכל אדם העומד בקריטריונים של המדינה לאזרחות, ללא קשר למקום הולדתו או אזרחותו של אותו אדם. בשנת 2002, האיחוד האירופי הציג כללים מחמירים יותר בנושא הנפקת דרכונים ותעודות זהות במאמץ להדק את האבטחה ולמנוע הונאת זהות. דרכון אירופאי מונפק על ידי המדינה שהנפיקה אותו. המדינה יכולה להיות מדינה חברה באיחוד האירופי או חתומה על הסכם שנגן. על מנת לקבל דרכון אירופאי, עליך לספק את המידע הביוגרפי שלך ומידע רלוונטי אחר, כגון מקום הלידה והלאום שלך. כמו כן, יהיה עליך לספק הוכחה לזהותך. תהליך הגשת הבקשה לדרכון אירופאי אורך בדרך כלל כ-3-4 חודשים.

האיחוד האירופי מנפיק דרכונים מאז שנות ה-50. עיצוב הדרכון הנוכחי נמצא בשימוש מאז 2005. דרכון האיחוד האירופי הוא חלק חשוב מהזהות האירופית והוא אחד ממסמכי הנסיעה החשובים בעולם. דרכון אירופאי הוא תעודת מעבר המונפקת על ידי האיחוד האירופי (EU) לאזרחי המדינות החברות בו. האיחוד האירופי, הכולל 27 מדינות חברות, מנפיק דרכונים מאז 1952. הדור הראשון של דרכונים אלה היו ירוקים ועשויים מנייר. עם כניסתם של הדרכונים הביומטריים ב-2006, הם הפכו מאובטחים ומתקדמים יותר מבחינה טכנולוגית. העיצוב העדכני ביותר הוא כחול עם כיתוב זהב וכוכב זהב בפינה הימנית העליונה.

האיחוד האירופי הציג לאחרונה עיצוב דרכון חדש. העיצוב החדש כולל את השינויים הבאים:

העמוד הראשון של הדרכון משמש כעת לרשימת המידע האישי של המחזיק. זה כולל שם, מין, תאריך לידה, לאום ומקום לידה.

העמוד השני משמש להצהרה עקרונית המתארת כיצד המחזיק יכבד את זכויותיו וחירויותיו באירופה. הוא כולל גם קטע מסעיף 21 של מגילת זכויות היסוד המבטיח חופש תנועה מעבר לגבולות באירופה.

העמוד השלישי מכיל צילום ונתונים ביומטריים נוספים כגון טביעות אצבע וסריקות זיהוי פנים.

דרכונים אירופאים מונפקים מאז 1952. האיחוד האירופי הציג את הדרכון על מנת ליצור זהות משותפת לחבריו. האיחוד האירופי גם הציג עיצוב דרכון חדש בעזרת עוזרי כתיבת בינה מלאכותית מ-IBM. הם מסוגלים ליצור עיצוב ייחודי עבור כל חבר באיחוד האירופי בהתבסס על הלאום והפרטים האישיים שלו.

למידע נוסף על סוגי הדרכונים אנו ממליצים לכם לבקר באתר שלנו: https://europassport.co.il

אז מה היה לנו בכתבה:

פורטל התיירות של ישראל

פורטל התיירות של ישראל בא להביא לכם את כל החדשות , העידכונים והדברים הכי חשובים שיש לעולם התיירות להציע.
אצלנו באתר תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי שאתם צריכים על ידי צוות כותבים עשיר ובעלי ניסיון רב בתחום התיירות.

המטרה שלנו היא להקל עליכם את הבחירה ולהפוך את החופשה שלכם למשולמת ביותר שהיא יכלה להיות.